Skip to content Skip to footer

Cyklotrasa: po stopách zatopených obcí Liptova

Krásna, tématická cyklotrasa po stopách zatopených obcí Liptova. Trasa začína v obci Bešeňová, kde sa vyberieme smer obec Potok. Tesne pred začiatkom obce Potok, pri smerovníku a informačnej tabuly odbočíme doprava hore kopcom. Kratšie, intenzívnejšie stúpanie nás vedie ponad vodnú nádrž Bešeňová. Po následnom prudšom zjazde a rovinke odbočíme na samotnú hrádzu vyrovnávacej vodnej nádrže Bešeňová. Keď zídeme z násypu hrádze, odbočíme doprava cez most ponad Váh a na najbližšej križovatke odbočíme doľava popri obecnom úrade Vlachy. Pokračujeme rovno k hrádzi, avšak nie úplne na koniec asfaltovej cesty (dostali by ste sa k vodnej elektrárni) a všímame si možnú odbočku vpravo (kde je zákaz vstupu pre vozidlá). Odbočíme doprava a jemným stúpaním sa dostávame na samotný priehradný múr. Dáme si promenádku po priehradnom múre a pokračujeme k ikonickému „kostolíku“. Tam si dáme pauzu a povinný photoshooting a výrážame smer Bobrovník. Po prudšom zjazde a v ostrej pravotočivej zákrute si dávame pozor, aby sme neminuli odbočenie vľavo (asi v polovici ostrej zákruty) do časti Tvarožná. Nasleduje výdatnejší výšľap cez rázovitú osadu Tvarožná, prejdeme popri peknej drevenici Petry Vlhovej (áno, našej úspešnej lyžiarky) na koniec asfaltovej cesty, ktorá prechádza do šotolinovej cesty. Po pár metroch si sledujeme odbočenie vpravo, na lúku smer vyhliadka „Kyseľovec“. Prechádzame po hranici lúky a lesa popri lavičkách stále hore až k drevenému krytému posedenie s úžasným výhľadom na Liptovskú Maru, Chočské vrchy a Západné Tatry. Pokocháme sa, občerstvíme sa a následným zjazdom sa dostaneme k asfaltovej hlavnej ceste. Vyberieme sa dole po asfaltovej ceste smer Bobrovník. Odbočíme v pravo pri salaši Bobrovník a po pár metroch na ľavej strane je voňavá levanduľová farma, kde sa oplatí zastaviť a pokochať, ovoňať toto fialové kráľovstvo (vstup je zdarma). Po pár metroch nám otvára svoje mólo prístav Marína Liptov, kde si dáme vytúženú čapovanú plzničku a niečo dobré pod zub. Pokračujeme po už známej ceste opäť ku „kostolíku“, kde tento krát nepôjdeme po priehradnom múre, ale zídeme z neho cestou vpravo do časti Vlašky. Po hlavnej asfaltovej ceste sa vrátime naspäť do Bešeňovej. Trasa je obzvlášť vhodná pre elektrobicykle, keďže na úsekoch sa nachádzajú aj celkom prudšie stúpania. Od osady „Tvarožná“ nevhodné pre detskú cyklosedačku, keďže z asfaltu sa prechádza do terénu. Užite si Liptov! 🙂

Dĺžka trasy: 24,3 km
Časová náročnosť: 1 hodina 30 minút (čistý čas jazdy, bez prestávok)