Skip to content Skip to footer

Cyklotrasa: Kostolík (Liptovská Mara)

Cyklotrasa k ikonickému miestu Liptova a to k pozostatkom kostola Panny Márie na Liptovskej Mare tzv. „kostolíku“. Veža pôvodného kostola sa vyníma na brehu Liptovskej Mary a s panorámou vodnej nádrže v pozadí so Západnými a Vysokými Tatrami, vytvárajú dokonalú scenériu Liptova. Toto miesto očarí naozaj každého. Trasu začíname v Bešeňovej. Vyrazíme smer obec„Potok“ a tesne po prvom zjazde odbočíme doprava na Vlachy časť Vlašky. Dostaneme sa nad vodnú nádrž Bešeňová a po prudšom zjazde sa držíme stále vľavo a zabočíme do úzkej uličky medzi domy. Následne nás čaká naozaj prudký stupáčik, kde radíme najľahší prevod a najsilnejšiu podporu motora a vydriapeme na korunu hrádze, nádrže Liptovská Mara. Kto ešte nebol, môže si prejsť múr hrádze a pokochať sa bezprostrednou blízkosťou hladiny Liptovskej Mary.Určite odporúčame dať si zastávku a vychutnať si výhľad pri spomínanom „Kostolíku“.Keď si urobíme dostatočnú zásobu selfies na insta storky, nasadáme na bajk a miernym stúpaním a následne klesaním sa dostaneme k nenápadnej odbočke vľavo do miestnej časti „Tvarožná“. Začína pekný stupáčik, ktorý na elektrike dáme na najľahšom prevode s vysokým stupňom podpory motora a vychutnávame si scenériu liptovskej prírody a architektúry. Stúpame osadou a cesta sa mení z asfaltovej na štrkovú. Stále stúpame a dostávame sa do lesa,kde sa cesta premení na zvážnicu. Aktuálny cieľ je vysielač. Po príchode k vysielaču a chvíľkovom sklamaní, že na vrchole nie je žiadny výhľad sa otáčame a po asi 100 metroch pri tabuľke vrcholu „Úložisko“ vtipkármi prepísané na „Súložisko“ sa dávame vpravo na lesnú cestu. Po asi 200 metroch sa dáme opäť vľavo a lúčnym zjazdom sa dostaneme k hotelu Jamajka. Odtiaľ sa napojíme opäť na cestu smer Bobrovník. Po zjazde a pár zatáčkach sa dostaneme k „Marína resort“ kde sa nachádza prístav s mólom, reštaurácia a bufetom na móle.Odtiaľ pokračujeme ďalej po hlavnej ceste. Na križovatke sa dáme vľavo a pohlavnej ceste pokračujeme do Bešeňovej. Tesne za obcou „Potok“ na vrchole jemného stúpania si dáme pauzu a doplníme železo miestnym medokýšom.  Krásna trasa k ikonickému „Kostolíku“ s bonusom a odbočkou cez „Tvarožnú“ s krásnym výhľadom na liptovskú kotlinu.Užívajte pekný výlet!

Dĺžka trasy: 20,6 km
Časová náročnosť: 1 hodiny 22 minút (čistý čas jazdy, bez prestávok)