Skip to content Skip to footer

Cyklotrasa: Dúbravská dolina

Pekná cyklotrasa cez liptovské obce Vlašky, Vlachy, Ľubela, Dúbrava až do Dúbravskej doliny. Začíname v Bešeňovej a vyberieme sa smer obec Potok. Tesne pred obcou odbočíme doprava a ponad nádrž Bešeňová smerujeme do Vlašiek. Pokračujeme stále po hlavnej ceste smer Ľubela a následne Dúbrava. Za obcou vchádzame do Dúbravskej doliny a hneď na začiatku nás privíta odpočívadlo s tématikou banskej cesty. Dúbravská dolina je známa svojou banskou minulosťou a nachádzajú sa tu aj ruiny banského závodu. Dolinka má príjemné stúpanie a charakter nízko-tatranského lesa s množstvom machu a krásneho potoka tečúceho dolinou. Tesne pred koncom asfaltovej cesty je vľavo vychodený nenápadný chodník a po asi 50tich metroch je veľká drevená socha tzv. “Drevoň”. Odporúčame zosadnúť z bicykla a ísť sa tam pozrieť. Zdatnejším odporúčame ešte pokračovať aj po skončení asfaltovej cesty po zvážnici ďalej, kde sa otvárajú krásne výhľady na časť hrebeňa Nízkych Tatier až po začiatok turistického chodníka kde sú zaujímavé, malé vodopády. Po koniec asfaltovej cesty je trasa vhodná aj pre bicykle s detskou cyklosedačkou. Top speed si nevšímajte… relive zrejme zblbol J. Užite si príjemný výlet.

Dĺžka trasy: 44,8 km
Časová náročnosť: 2 hodiny 44 minút (čas s prestávkami na fotografovanie)