Skip to content Skip to footer

Cyklotrasa: Dotyk Liptova a Oravy

Cyklotrasa, kde sa stretávajú naše nádherné regióny Liptov a Orava. Trasa smeruje z Bešeňovej smer Vlašky-Bobrovník-Bukovina-Malatiná-Osádka-Lúčky naspäť do Bešeňovej. Vždy sa snažíme vybrať trasu s čo najmenšou automobilovou premávkou. Začíname v Bešeňovej a vydávame sa smer Vlašky. Vystúpame na hrádzu Liptovskej Mary, navštívime ikonické miesto “kostolík” a pokračujeme do Bobrovníka. Prejdeme popri prístave Marína Liptov a najbližšiu križovatku prejdeme rovno, smer Bukovina. Na konci obce Bukovina pri zemianskej kúrii odbočíme vľavo. Kocháme sa pohľadom na vrch Pravnáč a Sestrč na ktorom sa nachádzajú pozostatky Liptovského hradu. Cesta sa mení na šotolinovú a mierne rozbitú. Prekvapivo po asi dvoch kilometroch je opäť dobrý asfalt. Dolinka pozvolne stúpa a mierne prudším záverom sa dostávame do rázovitej oravskej obce Malatiná. Cez dedinku sa držíme stále vľavo a mierime k obci Osádka. Pri tabuľke oznamujúcej koniec obce Malatiná začína dlhší zjazdík až do Osádky. Po pravej ruke sa nám otvárajú krásne výhľady na celú Oravskú maguru. Pred koncom obce Osádka prudko odbočíme vľavo a výdatným stupákom pokračujeme smer Lúčky-kúpele. Striedajú sa nám miernejšie a prudšie stúpania a keď zbadáme tabuľu okres Ružomberok začína sa nám luxusný, dlhý zjazd až do Lúčok. V Lúčkach omrkneme či tečie vodopád a zjazdom sa dostane do Liptovskej Teplej a násladne zaparkujeme v Bešeňovej. Užite pekný výlet! Váš ebikeliptov.sk

Odporúčame aspoň 630 Wh batériu a šetriaci režim jazdy, roviny 1 stupeň podpora, kopce 2 až 3 stupeň podpora. Užite si krásny výlet!

Dĺžka trasy: 37,6 km
Časová náročnosť: 1 hodina 48 minút (čistý čas jazdy, bez prestávok)