Skip to content Skip to footer

Cyklotrasa: Smrekovica, hrebeňovka (pre skúsených).

Epická cyklotrasa s výdatným 8 kilometrovým asfaltovým výšlapom na Smrekovicu. Podľa mnohých, jedna z najkrajších cyklotrás na Slovensku. Začíname v Hrabovskej doline, smer “Kalvária”. Na Kalvárii si dáme do Google maps “Cyklokorytnička” a navygácia nas čo najpriamejšie zavedie na cyklotrasu smer “Podsuchá”. Pozor! Cyklokorytnička dva krát pretína hlavnú cestu z Donovál, takže budte opatrní! Pri druhom prekročení hlavnej cesty zo smeru BB, sa asi 50 metrov vrátime späť a prejdeme na druhú stranu cesty. Potom, popri reštaurácii “Bodega” (Varia tam výborne, famózna sviečková) nastupujeme na 8 kilometrové stúpanie na Smrekovicu. Po prejdení každého kilometra, Vás tabuľka pri ceste informuje, o koľko ste bližšie ku hviezdam. Pre niekoho motivujúce, pre niekoho ani nie 🤣. Treba si ísť v kludíku na najľahšom prevode a kochať sa lesom a potôčikom lemujúcim asfaltku. Jeden kilometer pred koncom asfaltovej cesty máme možnosť odbočiť doľava pod “Skalnú Alpu”. Ak vládzete, určite odbočte doľava a po spevnenej ceste prejdete popod “Skalnú Alpu” cez “Močidlo” k hotelu Granit na Smrekovici. Je tam krásne. Ak nevládzete, pokračujte po asfaltke na Smrekovicu. Na hotely Granit na Smrekovici si odýchnite, načerpajte sily, dajte “Plzničku” či teplú polievku, prípadne nabite ebajk na nabíjacej stanici. Bafang nabíjaciu koncovku tam nenájdete, len Shimano, Yamaha a Bosch + dve el. zásuvky na vlastné nabíjačky. Po pauzičke nás čaká asi 100 metrový technický výšlap po fakt zlom, eróziou a vodou vymytom chodníku s väčšími skalami. Na konci tejto časti sa dáme doľava (Pozor! Nepokračujte rovno, lebo to je turistická časť chodníka). Pokračujeme širším chodníkom až na “Jánošíkovu kolkáreň” ktorá je navyšším bodom tejto cyklotrasy. Cestu lemujú čučoriedky, takže v sezóne sa tam určite zastavte a “napaste” 😊. Toto je jedno z najkrajších miest na Liptove, takže sa pokochajte výhľadmi na “Západné a Vysoké Tatry” a tiež na hrebeň “Nízkych Tatier”. Z “Kolkárne” sa cez tzv. “Húpačky” (Fakt technické zjazdy a krátke, ale strmšie výšlapy plné voľných kameňom) dostanete do “Šiprúnskeho sedla”. Tu sa tiež pokocháme výhľadmi a nasledujúcim zjazdom (pozor, na lúčnej rovinke si všímame nenápadnú odbočku vpravo) a kratším výšlapom, sa dostaneme do sedla “Pod Vtáčnikom”. Asi po 200 metroch vľavo, hneď pri ceste vo svahu, je studnička so svätenou vodou, fakt je úžasná, hlavne v lete určite osvieži. Po občerstvení nás čaká zjazdík “Suchým Hrabovom” popri minifarme “Sidorovo” až do Hrabova. Túto trasu určite odporúčame len skúseným bajkerom! Menej skúsení jazdci po dosiahnutí konca asfaltovej cesty (Hotel Granit na Smrekovici) nech využijú asfaltovú cestu aj na návrat do Ružomberka. Užite si jazdu a nezabudnite na rešpekt k prírode. Váš ebikeliptov.sk team.

Odporúčame minimálne 720 wh batériu a šetriaci režim jazdy, roviny 1 stupeň podpory, kopce 2 až 5 stupeň podpory. Užite si krásny výlet!

Dĺžka trasy: 38,2 km
Časová náročnosť: 2 hodiny 45 minút (náš čistý čas jazdy, bez prestávok)